fredag 30. januar 2015

MOOC-en IKT i læring i regi av Høgskolen i Sør-Trøndelag

Har nå begynt på ikt med læring og er i gang med modul 3. Begynte på ikt med læring for å ha litt mer "kjøtt" på beina i forhold til samarbeidslæring, "flipped classrom" og nye digitale metoder til bruk i klasserommet. Ser også på det som en fin måte å få nye ideer og innspill fra andre.

Har tidligere jobbet litt med blogg i ulike studier og med elever i perioder. Ser det som en fin fordel da elever kan kommentere hverandre arbeider i lukka grupper om en vil . Her kan en legge inn lenker, videoer og alt som finnes på nettet som en vil dele. Det finnes mye her inne så det er viktig å bare konsentrere seg om litt om gangen. Så mye morsomt og lærerikt men så liten tid å prøve ut nye ting på.

Tenker at jeg kan prøve ut ulike digitale verktøy med ulike grupper. Har i år flere ulike grupper i ulike studieretningen. Noen grupper har kjøpt programvare som Adobe Photoshop ol. mens andre grupper kan bare bruke gratis programvare. Det skaper mange utfordringer som lærer og mye å sette seg inn i.

Det skjer jo noe nytt i vår digitale verden så en må følge med og holde seg oppdatert som lærer.
Jeg er med i flere grupper på faacebook om digitale læremidler og nye metoder. På twitter duker det også opp mye tips. For å ta vare på alle linker bruker jeg notebook til å legge inn alle linker med informasjon. Det gjør at jeg lett kan fine programvare jeg kan bruke.

Gleder meg til å prøve ut litt mer bruk av video i klassen. Jeg har kjøpt meg kamera med lyd så for se hva jeg får til. Ser frem til resten av modulene.

1 kommentar:

  1. Jeg ser at du som meg har mange tanker og ideer om bruk av digitale hjelpemidler i klasserommet. Hvis du i tillegg har flere studieretninger vil det dukke opp mye nytt hele tiden. Får du tid til å prøve ut det du leser om? Jeg blir så ivrig jeg når jeg får tips om nye ting og bare må prøve det ut med en gang:-) Ikke alltid jeg får det til selvfølgelig, men alt må jo testes ut. Fikk noen nye tips fra de andre innleggene dine her som må prøves ut også.
    Jeg underviser i medier og informasjon og elevene holder på å lage film nå. Håper å få noen tips til redigeringsprogram, så om du kommer over noe supert som er gratis... Jeg kommer til å følge med her:-)
    Flott blogg med masse spennende innhold. Lykke til videre med mooc`en (er det et ord:-)) og det nye kameraet:-)
    Christine

    SvarSlett